វីង ក្នុងរយៈពេល 17 ឆ្នាំ
កើតចេញដើមឫសក្នុងស្រុក
ដើម្បីប្រជាជនកម្ពុជាគ្រប់រូប!
17 ឆ្នាំមកហើយ វីង បានចាប់ផ្តើមពីសេវាផ្ទេរប្រាក់តាមតំបន់តូចមួយ ប៉ុន្តែថ្ងៃនេះ វីងក្លាយជាធនាគារដែលអាចដំណើរការប្រាក់រាប់សិបពាន់លានដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ បម្រើអតិថិជនរាប់លាននាក់ តាមរយៈភ្នាក់ងារជាង 12,000 កន្លែង ដែលភាគច្រើនជាស្ត្រី។ វីងបានបន្តលើកកម្ពស់ការចូលរួមហិរញ្ញវត្ថុ ដោយផ្តល់សេវាឌីជីថលទំនើប ដែលទទួលបានពានរង្វាន់ និងបង្កើតដៃគូសហការដ៏ក្លាហានជាច្រើន។
ពីទីក្រុងរហូតដល់តំបន់ជនបទ ធនាគារ វីង បានបន្តអនុវត្តបេសកកម្មក្នុងការជួយគ្រួសារ អាជីវករ និងសហគមន៍ឱ្យអាចរីកចម្រើន តាមរយៈសេវាធនាគារដែលងាយស្រួលប្រើ និងផ្អែកលើទូរស័ព្ទដៃ។ ជាមួយសាខាចំនួន 26 និងបណ្តាញភ្នាក់ងារទូទាំងប្រទេស វីងធានាថា ប្រជាជនកម្ពុជា គ្រប់រូបអាចផ្ញើ សន្សំ និងចាយប្រាក់បានយ៉ាងងាយស្រួល។
ក្នុងនាមជាដៃគូសហការជាមួយធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា វីងក៏បានចូលរួមជំរុញការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធបាគង ឱ្យកាន់តែទូលំទូលាយ ដោយផ្តល់សេវាបង់ប្រាក់ KHQR យ៉ាងលឿន និងប្រតិបត្តិការទ្វេរូបិយប័ណ្ណយ៉ាងរលូន។ អតិថិជនគ្រប់រូបអាចប្រើគណនីទាំងប្រាក់ដុល្លារ និងរៀល បានយ៉ាងងាយស្រួល ដែលជួយលើកស្ទួយការប្រើប្រាស់រូបិយប័ណ្ណជាតិ និងការរីកចម្រើនឯករាជ្យហិរញ្ញវត្ថុ។
ក្រោយ 17 ឆ្នាំនៃភាពច្នៃប្រឌិត និងឥទ្ធិពលដ៏ជោគជ័យ ធនាគារ វីង នៅតែបន្តដំណើររបស់ខ្លួន ដើម្បីធ្វើឱ្យសេវាធនាគារក្លាយជារឿងសាមញ្ញ សម្រាប់គ្រប់គ្នា និងជាធនាគារដែលពិតជាកម្ពុជាដែលស្មោះត្រង់និងមនុស្សភាពបំផុត។
17
ឆ្នាំនៃសេវាកម្ម
12,000+
ភ្នាក់ងារសកម្ម
80%
ភ្នាក់ងារជាស្ត្រី
រាប់លាននាក់
បម្រើដល់ប្រជាជន
ពីសេវាតាមផ្ទះក្លាយទៅជា ធនាគារពាណិជ្ជ
ដំណើរនៃការច្នៃប្រឌិត បរិយាបន្ន និងការប៉ះពាល់
ជោគជ័យដំបូង
វីង បានដាក់ឱ្យដំណើរការជាអាជីវកម្មទឹកប្រាក់តាមទូរសព្ទដៃដំបូងគេនៅកម្ពុជា ជាមួយនឹងការសន្យាដ៏មានភាពសាមញ្ញ៖ ផ្ទេរប្រាក់យ៉ាងងាយស្រួល សុវត្ថិភាព និងនៅក្បែរផ្ទះ។ គំរូសេវាកម្មតាមទូរសព្ទដំបូង ដែលប្រតិបត្តិការដោយភ្នាក់ងារ បានបំពេញដល់តម្រូវការរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ដែលរស់នៅតំបន់ផ្សារ ភូមិ រោងចក្រ។
កម្មសិទ្ធិខ្មែរ
កម្មសិទ្ធិបានក្លាយជាកម្មសិទ្ធិផ្តាច់មុខរបស់ជនជាតិខ្មែរ ដែលជាដំណាក់កាលនៃការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងតំបន់ ដែលបានពឹងផ្អែកខ្លាំងទៅលើសេវាធនាគារតាមរយៈភ្នាក់ងារ និងការប្រើប្រាស់តាមទូរសព្ទដៃ។
ធនាគារឯកទេស
វីង បានវិវត្តខ្លួនទៅជាធនាគារឯកទេស មានលទ្ធភាពក្នុងការបម្រើដល់តម្រូវការហិរញ្ញវត្ថុរបស់ប្រជាជនបានយ៉ាងទូលំទូលាយ និងបិទគម្លាតរវាងសេវាធនាគារប្រចាំថ្ងៃសម្រាប់ប្រជាជនកម្ពុជា។
ធនាគារពាណិជ្ជពេញលេញ
មកដល់សព្វថ្ងៃនេះ វីង គឺជាធនាគារពាណិជ្ជ ដែលគ្រប់គ្រងដោយជនជាតិខ្មែរ 100% — ធនាគារ វីង (ខេមបូឌា) ម.ក បានឈានទៅដល់សេវាកម្មទូទាំងប្រទេស និងបេសកកម្មដើម្បីធានាបានថា ប្រជាជនកម្ពុជាគ្រប់រូបនឹងទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុ។
ភាពច្នៃប្រឌិតដែលទទួលបានពានរង្វាន់
ភាពច្នៃប្រឌិតគឺជាបេះដូងនៃដំណើររបស់ធនាគារ វីង។ ចាប់តាំងពីការបើកដំណើរការសេវាផ្ទេរប្រាក់តាមទូរស័ព្ទដៃដំបូងគេនៅកម្ពុជា រហូតដល់ការបង្កើតប្រព័ន្ធ Cashless ទូទាំងប្រទេស និងការរួមបញ្ចូលជាមួយប្រព័ន្ធបាគង វីង បានបន្តកំណត់និយមន័យថ្មីនៃការចូលដំណើរការហិរញ្ញវត្ថុ។
នៅឆ្នាំ 2024 វីងបានណែនាំកាត Mastercard One Card ដែលមានមុខងារទ្វេដងដំបូងគេនៅកម្ពុជា — បញ្ចូលទាំងឥណពន្ធ និងឥណទានក្នុងកាតតែមួយ ដើម្បីផ្តល់ភាពងាយស្រួលខ្ពស់បំផុត។ វីងក៏ទទួលបានពានរង្វាន់ចំនួនបីនៅកម្មវិធី Mastercard Awards រួមមាន៖ Leadership in Debit Volume, Cross-Border Volume, និង Innovation Breakthrough។
បន្តមកឆ្នាំ 2025 វីងបានទទួលស្គាល់ជាធនាគារដែលមានឥទ្ធិពលសង្គមល្អបំផុត (Best Social Impact Bank) និងរង្វាន់ Cashless Leadership Award ពី CFI.co។ ជាមួយនឹងនេះ ការផ្សព្វផ្សាយ Free Cash Out របស់វីងក៏ត្រូវបានស្គាល់នៅ TikTok Quantum 2025 ដើម្បីសរសើរចំពោះការជំរុញភាពចូលរួមហិរញ្ញវត្ថុជាសាធារណៈ។
ក្នុងពេលតែមួយ ផលិតផល Digital Loan និង Save for a Goal ក៏ទទួលបានពានរង្វាន់ពី Global Banking & Finance Awards សម្រាប់ភាពច្នៃប្រឌិតក្នុងផ្នែកឥណទានឌីជីថល និងការសន្សំប្រាក់។
បន្ថែមពីនេះ វីងក៏បានពង្រីកសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Singapore Airlines តាមរយៈកម្មវិធី KrisFlyer ឱ្យអតិថិជនអាចបម្លែង WingPoints ទៅជាគីឡូម៉ែត្រធ្វើដំណើរ — ភ្ជាប់ជីវិតហិរញ្ញវត្ថុជាមួយជីវិតប្រចាំថ្ងៃក្នុងរបៀបដែលពិតជាកម្ពុជា។
ការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង៖ សេវាកម្មតាមទូរសព្ទដំបូងគេ, លើកកម្ពស់ដល់ភ្នាក់ងារ, ស្ត្រីជាអ្នកដឹកនាំ
បង្កើតផ្លូវឆ្ពោះទៅកាន់ចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុ និងបរិយាបន្ន
បណ្តាញភ្នាក់ងារ
ភ្នាក់ងារជាង 12,000 កន្លែង ទូទាំងប្រទេស ក្នុងនោះមានជាង 80% ជាស្ត្រី ដែលអាចបង្កើតឱកាសរកប្រាក់ចំណូល ស្របពេលដែលពួកគេអាចផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ
ការច្នៃប្រឌិតឌីជីថល
ផលិតផលដែលទទួលបានពានរង្វាន់ដូចជា កម្ចីឌីជីថល និងគណនីសន្សំដើម្បីគោលដៅ ដែលរចនាឡើងសម្រាប់សេវាធនាគារបានភ្លាមៗ ដោយគ្មានឯកសារ
ការដកប្រាក់ដោយឥតគិតថ្លៃ
សេវាកម្មបដិវត្តន៍ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអតិថិជនដកប្រាក់ដោយមិនមានថ្លៃសេវា ដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកនៅក្នុងវិស័យធនាគារកម្ពុជា
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្ទាល់ខ្លួន
សាខាធនាគារ 23, ម៉ាស៊ីន ATM/CRM 42, និងភ្នាក់ងារ វីង ម៉ាស្ទ័រ ជាង 80 កន្លែង នៅទូទាំងកម្ពុជា
ភាពជាដៃគូ ដែលនាំពិភពលោកមកកាន់ទីផ្សារក្នុងស្រុក
ភាពសហការរវាងធនាគារ វីង និងដៃគូរផ្សេងៗ បង្ហាញពីការប្តេជ្ញាចិត្តរួមគ្នា ក្នុងការជំរុញការរីកចម្រើនយ៉ាងចីរភាពសម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា។ ក្នុងការសហការជាមួយក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ (MAFF) វីងបាននាំមកនូវសង្ឃឹមថ្មីសម្រាប់សហគមន៍ជនបទ តាមរយៈមូលនិធិកសិកម្មឆ្លាតប្រកបដោយការទប់ស្កាត់បម្រែបម្រួលអាកាសធាតុ ចំនួន $3 លាន ដោយផ្តល់ប្រាក់កម្ចីអត្រាការប្រាក់ទាបសម្រាប់កសិករ និងអាជីវកម្មកសិកម្ម។
វីងក៏បានចូលរួមសហការជាមួយក្រសួងទេសចរណ៍ ដើម្បីអនុវត្តដំណោះស្រាយទូទាត់ប្រាក់ឌីជីថលសម្រាប់ភ្ញៀវទេសចរ អនុញ្ញាតឱ្យភ្ញៀវអាចទទួលបានបទពិសោធន៍ដូចជាជនជាតិខ្មែរ ក្នុងការបង់ប្រាក់តាម QR និងកាបូបទេសចរណ៍ឌីជីថល ដោយមានទាំងភាពងាយស្រួល និងសុវត្ថិភាព។
ជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុន TotalEnergies Cambodia, វីងផ្តល់ប្រាក់កម្ចីអាជីវកម្មចំនួនអតិបរមា $3 លាន ដើម្បីពង្រឹងបណ្តាញស្ថានីយប្រេង និងភ្នាក់ងារចែកចាយ។ ខណៈដែលសហការជាមួយ CIMB Singapore ក៏បានជួយពង្រីកការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីឆ្លងប្រទេសសម្រាប់អាជីវកម្មតូច និងមធ្យម (SMEs) ដើម្បីជំរុញពាណិជ្ជកម្ម និងការរួមបញ្ចូលតំបន់ក្នុងអាស៊ីអាគ្នេយ៍។
ក្នុងពេលតែមួយ ធនាគារ វីង ក៏បានចូលរួមដឹកនាំការកសាងសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលនៅកម្ពុជា តាមរយៈការសហការជាមួយ មជ្ឈមណ្ឌលច្នៃប្រឌិតតេជូ (Techo Startup Center – TSC)។ ក្នុងនាមជាអ្នកណែនាំ និងអ្នកឧបត្ថម្ភសំខាន់ វីងបានគាំទ្រគម្រោងដូចជា Digital Platform Accelerator, Reverse Innovation Program, និង Turing Hackathon ដែលបានជួយអភិវឌ្ឍសហគ្រិនបើកចំណូលថ្មីជាង 160 ក្រុម ធ្វើឱ្យកើតមានការងារជាង 2,000 ដំណែង និងលើកកម្ពស់ជំនាន់អ្នកច្នៃប្រឌិតថ្មីៗ។
លោក Dr. Dmytro Kolechko ប្រធានធនាគារ វីង បានមានប្រសាសន៍ថា៖
“រឿងរ៉ាវរបស់យើងភ្ជាប់ជិតស្និទ្ធជាមួយដំណើរការរីកចម្រើននៃប្រទេសកម្ពុជា។ ចាប់ពីការចូលរួមហិរញ្ញវត្ថុ ទៅដល់កសិកម្ម ពីការទូទាត់ប្រាក់ ដល់ភាពច្នៃប្រឌិត យើងតែងជឿជាក់ថា បច្ចេកវិទ្យាអាចក្លាយជាថាមពលវិជ្ជមាន — ដើម្បីជួយដល់មនុស្ស បង្កើនសហគមន៍ និងរួមចំណែកដល់ការរីកចម្រើនជាតិ។”
ការផ្តល់អំណាចដល់អតិថិជន និងសហគមន៍
នៅចម្បងនៃភាពច្នៃប្រឌិតគ្រប់មុខ គឺបេសកកម្មរបស់ធនាគារ វីង ក្នុងការផ្តល់អំណាចដល់មនុស្សគ្រប់រូប។ តាមរយៈវេទិកាឌីជីថលរបស់ខ្លួន ធនាគារ វីង អនុញ្ញាតឱ្យប្រជាជនកម្ពុជារាប់លាននាក់ អាចផ្ទេរប្រាក់ សន្សំ និងប្រើប្រាស់ឥណទាន បានយ៉ាងងាយស្រួល និងមានសុវត្ថិភាព។ វីងក៏ជាតំណភ្ជាប់ហិរញ្ញវត្ថុដ៏សំខាន់សម្រាប់ប្រជាជនកម្ពុជា រាប់ម៉ឺននាក់ដែលធ្វើការ ởក្រៅប្រទេស តាមរយៈដៃគូ Japan Money Express និង Japan Remit Finance ដើម្បីធានាថា ក្រុមគ្រួសារនៅក្នុងប្រទេសអាចទទួលបានប្រាក់ជាបន្ទាន់ សម្រាប់ការអប់រំ សុខភាព និងការចំណាយប្រចាំថ្ងៃ។
ការប្តេជ្ញាចិត្តនេះក៏បន្តឆ្ពោះទៅកាន់អ្នកដែលជាថាមពលសំខាន់នៃធនាគារផ្ទាល់ — បុគ្គលិក។ តាមរយៈកម្មវិធី Young Winger Development Program ដែលចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ 2024 វីងបានផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលជាក់ស្តែង និងការណែនាំផ្ទាល់ ដល់និស្សិតសាកលវិទ្យាល័យ ដើម្បីរៀបចំជំនាន់អ្នកជំនាញធនាគារថ្មី។ ដល់ពេលនេះ មាននិស្សិតជាង 60 នាក់បានបញ្ចប់កម្មវិធីនេះ ដែលមួយក្នុងបួននាក់ជាស្ត្រី។ នៅឆ្នាំ 2025 វីងបានពង្រីកបេសកកម្មនៃភាពចូលរួម តាមរយៈគម្រោង Project Echo ដោយជ្រើសរើសបុគ្គលិកដែលមានភាពគរថ្លង់ចំនួន 6 នាក់ ចូលរួមក្នុងក្រុមសេវាអតិថិជន និងបណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិកឱ្យអាចប្រើភាសាសញ្ញា — ជាជំហានដ៏សំខាន់មួយក្នុងការលើកកម្ពស់ភាពចូលរួមនៅវិស័យឧស្សាហកម្មឯកជនកម្ពុជា។
អ្នកនាយកទីផ្សារ កញ្ញា អេឃីត្រាវិននីដា គិត (Ms. Akhitrawinyda Kith) បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “បុគ្គលិករបស់យើង គឺជាបេះដូងនៃភាពជោគជ័យ។ យើងវិនិយោគលើការរីកចម្រើនរបស់ពួកគេ ពីព្រោះយើងជឿជាក់ថា នៅពេលបុគ្គលិករបស់យើងរីកចម្រើន អតិថិជន និងសហគមន៍ក៏រីកចម្រើនដែរ។”
កម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលយុវជន
ចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ 2024 ដើម្បីបណ្តុះបណ្តាល និងណែនាំនិស្សិតសាកលវិទ្យាល័យ ឲ្យមានជំនាញក្នុងវិស័យធនាគារ។ មានសិស្សបញ្ចប់សិក្សាជាង 60 នាក់ទទួលបានការងារធ្វើនៅវីង ដែលមួយភាគបួននៃនិស្សិតសរុបជាស្ត្រី។
Project Echo
បានជ្រើសរើសបុគ្គលិកដែលមានភាពគរថ្លង់ចំនួន 6 នាក់ ចូលធ្វើការក្នុងក្រុមការសេវាអតិថិជន និងបណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិកឲ្យអាចប្រើភាសាសញ្ញា ជាការបង្កើតជាគំរូជាតិថ្មីសម្រាប់ការចូលរួមនៅកន្លែងធ្វើការ។
មូលនិធិជួយជនភៀសសឹក
ប្រមូលប្រាក់បរិច្ចាគ និងគៀងគរអ្នកស្ម័គ្រចិត្តទូទាំងប្រទេស ដើម្បីជួយគ្រួសារដែលត្រូវបានប៉ះពាល់ ដោយផ្តល់ជំនួយជាអាហារ ទីជម្រក និងជំនួយបន្ទាន់ ក្នុងកិច្ចសហការជាមួយក្រុមហ៊ុន Royal Group និងអង្គការជាច្រើន។
17 ឆ្នាំនៃភាពរឹងមាំ — និងដំណើរបន្តទៅមុខ
ក្រោយរយៈពេល 17 ឆ្នាំ ធនាគារ វីង បានក្លាយជានិមិត្តសញ្ញានៃភាពរឹងមាំ ទំនុកចិត្ត និងការរីកចម្រើន។ ក្នុងពេលដែលប្រទេសកម្ពុជា កំពុងអភិវឌ្ឍជាបន្តបន្ទាប់ វីងនៅតែប្តេជ្ញាចិត្តជ្រាលជ្រៅក្នុងការជំរុញឱ្យមានភាពចូលរួមហិរញ្ញវត្ថុ ការច្នៃប្រឌិតថ្មីៗ និងការរួមចំណែកក្នុងការរីកចម្រើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។
លោក Dr. Dmytro Kolechko, អគ្គនាយកធនាគារ វីង បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “យើងមានមោទនភាពចំពោះអ្វីដែលយើងបានសម្រេចមកដល់។ ប៉ុន្តែដំណើររបស់យើងមិនទាន់បញ្ចប់នៅទីនេះទេ។ នៅពេលកម្ពុជាកំពុងផ្លាស់ប្តូរ វីងក៏នឹងបន្តអភិវឌ្ឍ ដើម្បីផ្តល់សេវាធនាគារដែលជ្រាលជ្រៅ ជាសមស្រប និងមានបញ្ញាខ្ពស់សម្រាប់ប្រជាជនកម្ពុជាទាំងអស់។”
ក្នុងនាមជាធនាគារដែលមានម្ចាស់ជាជនជាតិខ្មែរ 100% វីងបានបង្ហាញឱ្យឃើញថា នៅពេលគោលបំណងជួបប្រទះនឹងភាពច្នៃប្រឌិត ការរីកចម្រើននឹងតាមមកជានិច្ច។ ជាមួយនឹងមូលដ្ឋានអតិថិជនកាន់តែរីកធំ បណ្តាញសាខាទូទាំងប្រទេស ផលិតផលដែលទទួលបានពានរង្វាន់ និងការប្តេជ្ញាចិត្តដល់សហគមន៍យ៉ាងមាំមួន វីងនៅតែជាដៃគូដែលអាចទុកចិត្តបានក្នុងដំណើររបស់ប្រជាជនកម្ពុជាទាំងមូល — ថ្ងៃនេះ ថ្ងៃស្អែក និងអនាគតជាបន្តបន្ទាប់។





