រៀនពីរបៀបសម្គាល់ផេកឆបោក ជៀសវាងការធ្លាក់ចូលទៅក្នុងការក្លែងបន្លំរបស់ជនឆបោក និងចេះពីរបៀបរាយការណ៍ឱ្យបានទាន់ពេលវេលា។

ប្រសិនបើអ្នកមិនប្រាកដ — សូមទាក់ទងមកកាន់ក្រុមការងាររបស់យើងជាបន្ទាន់។

 

រាយការណ៍អំពីការឆបោក


ជួបជាមួយសហការី

 

មូលហេតុដែលផេកនេះសំខាន់ 

 

ក្រុមជនឆបោក បានក្លែងបន្លំជាធនាគារ វីង — បង្កើតផេកក្លែងក្លាយ វេបសាយក្លែងក្លាយ គ្រុបតេឡេក្រាម និងសូម្បីតែ អេបទូរសព្ទក្លែងក្លាយ ដើម្បីបោកបញ្ឆោតអតិថិជន។

ពួកគេសន្យាថានឹងផ្តល់ប្រាក់កម្ចីរហ័ស ឬរង្វាន់ ហើយបន្ទាប់មកស្នើសុំឱ្យអ្នក ទូទាត់ "ថ្លៃសេវា" ជាមុន ហើយនឹងប្រគល់ប្រាក់កម្ចីឱ្យតាមក្រោយ។ នៅពេលដែលអ្នកស៊ែរ/ចែករំលែក ព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នក ជនឆបោកទាំងនោះនឹងលួចយកព័ត៌មានគណនី លុយ ឬព័ត៌មានកាតរបស់អ្នកបានយ៉ាងងាយស្រួល។
 

ធនាគារ វីង នឹងមិនស្នើសុំលេខ OTP, លេខកូដសម្ងាត់ 4 ខ្ទង់, ពាក្យសម្ងាត់ (Password) ឬរូបថតអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណរបស់អ្នកឡើយ។

របៀបសម្គាល់ក្រុមជនឆបោក 

 

1. វេបសាយក្លែងក្លាយ

 

សញ្ញាគួរឱ្យសង្ស័យ :

  • URL មិនប្រក្រតី (e.g., wingbank-online.com, wingapp.xyz)
  • HTTPS គ្មានសញ្ញាចាក់សោរ (🔒)
  • ប្រភពវេបសាយ មិនមែនផ្តើមដោយ www.wingbank.com.kh
  • ផេក ស្នើសុំឱ្យយើងបំពេញ លេខ OTP, ពាក្យសម្ងាត់ ឬរូបថតអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណ
  • កំហុសអក្ខរាវិរុទ្ធ វេយ្យាករណ៍មិនត្រឹមត្រូវ ឬការណែនាំ ឱ្យធ្វើការទូទាត់ចម្លែកៗ

 

អ្វីដែលត្រូវធ្វើ:

  • កុំបំពេញព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនជាដាច់ខាត
  • ថតអេក្រង់ (Screenshot) និងចម្លងតំណភ្ជាប់/លីង របស់ផេកនោះ
  • រាយការណ៍ទៅកាន់ security@wingbank.com.kh ឬតាមរយៈអេប Wing Bank 

 

គន្លឹះសម្គាល់:

បង្ហាញការប្រៀបធៀប — www.wingbank.com.kh ✅ ជាមួយនឹង wingbank-loan.com ❌

 

 

2. អេបក្លែងក្លាយ 

 

សញ្ញាគួរឱ្យសង្ស័យ :

  • មិនមែនជាការដោនឡូតចេញពី ** App Store** ឬ Google Play Store ផ្លូវការផ្លូវការ
  • Publisher មិនមែនជា “Wing Bank (Cambodia) Plc.”
  • ការវាយតម្លៃក្លែងក្លាយ ឬការស្នើសុំសិទ្ធិចូលប្រើប្រាស់គួរឱ្យសង្ស័យ (ចូលមើល Contacts, សារ, ឬ កាម៉េរា)
  • ស្នើសុំ "ចូលប្រើប្រាស់" (Log In) ឬតម្រូវឱ្យបញ្ចូលអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណភ្លាមៗបន្ទាប់ពីដំឡើងអេប។

 

What to Do:

  • ត្រូវតែប្រាកដថា ការជាការដោនឡូតចេញពី: App Store, Google Play
  • លុបចេញ នូវអេបក្លែងក្លាយជាបន្ទាន់
  • រាយការណ៍តំណភ្ជាប់/លីង ទៅធនាគារ វីង និង App Store ជាប្រញាប់
  • ប្តូរពាក្យសម្ងាត់របស់អ្នក ប្រសិនបើអ្នកបានបញ្ចូលព័ត៌មានណាមួយរួចហើយ

 

 

3. ឆាណែលតេឡេក្រាមក្លែងក្លាយ 

 

សញ្ញាគួរឱ្យសង្ស័យ:

  • ឈ្មោះគ្រុប មើលស្រដៀងទៅនឹងវីង ប៉ុន្តែមានលក្ខណៈខុសគ្នាបន្តិច (ឧទាហរណ៍៖ “Wing Loan Khmer”)
  • ស្នើសុំរូបថតអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណ ឬព័ត៌មានគណនី 
  • ភ្ជាប់ទៅកាន់ទម្រង់ខាងក្រៅ ឬស្នើសុំផ្ទេរប្រាក់ដោយផ្ទាល់
  • អេតមីនគ្រុប គ្មានរូបថតពិតប្រាកដ ឬគណនីថ្មីពេក 

 

អ្វីដែលត្រូវធ្វើ:

  • ថតអេក្រង់ និងកូពីលីង របស់គ្រុបនោះ 
  • ចាកចេញពីគ្រុប និង រាយការណ៍ទៅកាន់ តេឡេក្រាមផ្លូវការ ជាបន្ទាន់
  • បញ្ជូនលីង របស់គ្រុបនោះ ទៅកាន់ធនាគារ វីងតាមរយៈអ៊ីម៉ែល via security@wingbank.com.kh.

 

 

4. ផេកហ្វេសប៊ុកក្លែងក្លាយ 

 

សញ្ញាគួរឱ្យសង្ស័យ:

  • ផេក មិនមែនឈ្មោះ “Wing Bank”
  • គ្មានសញ្ញាធីកពណ៌ខៀវ (Verified Badge) ជាសម្គាល់ 
  • បង្ហោះអំពីប្រាក់កម្ចី រង្វាន់ ឬ “ការអនុម័តភ្លាមៗ”
  • អ្នកតាមដានមានចំនួនតិច ឬផេកទើបតែបង្កើតថ្មីៗ
  • អេតមីនផេក ផ្ញើសារឯកជនមកអ្នក ហើយសុំឱ្យបង់ "ថ្លៃសេវា" ជាមុន

 

អ្វីដែលត្រូវធ្វើ:

  • ថតអេក្រង់ និងកូពី លីង
  • ចុចលើពាក្យ Report Page → Scams/Impersonation
  • បញ្ជូន លីងដែលបានកូពីនោះ ទៅកាន់ ហ្វេសប៊ុកផេកផ្លូវការរបស់ធនាគារ វីង ឬអ៊ីម៉ែលមកកាន់យើងខ្ញុំ

 

ហ្វេសប៊ុកផេកផ្លូវការ៖ facebook.com/wingbank

 

 

5. ​​គណនី TikTok ក្លែងក្លាយ 

 

សញ្ញាគួរឱ្យសង្ស័យ:

  • ឈ្មោះអ្នកប្រើ (Username) ស្រដៀងនឹង ធនាគារ វីង ប៉ុន្តែត្រូវបានប្តូរបន្តិចបន្តួច
  • គ្មានសញ្ញាធីកពណ៌ខៀវ (Verified Badge) ជាសម្គាល់ 
  • បង្ហោះអំពីការឈ្នះរង្វាន់ ឬប្រាក់កម្ចី
  • តំណភ្ជាប់/លីង ទៅកាន់ “ទម្រង់ស្នើសុំកម្ចី” ក្លែងក្លាយ

 

អ្វីដែលត្រូវធ្វើ:

  • រាយការណ៍ គណនីនេះ ទៅកាន់ TikTok 
  • កុំចុចលើ លីង នោះឱ្យសោះ
  • បញ្ជូន លីងនោះ ទៅកាន់ធនាគារ វីង ដើម្បីត្រួតពិនិត្យ 

 

 

6. អេប Wing Bank ក្លែងក្លាយ  (Impersonation via Chat or Calls)

 

ជនឆបោកនឹង:

  • ស្នើសុំលេខ OTP ឬលេខកូដសម្ងាត់ PIN របស់អ្នកដើម្បី "ជួយអ្នកឱ្យចូលប្រើ"
  • ស្នើសុំឱ្យអ្នកដំឡើងកម្មវិធីជំនួយពីចម្ងាយ
  • ស្ម័គ្រចិត្ត "ជួសជុល" ឬ "អាប់ឌែត" គណនីរបស់អ្នក

 

ធនាគារ វីងនឹងមិន:

  • ស្នើសុំលេខ OTP, PIN ឬពាក្យសម្ងាត់ របស់អ្នកឡើយ
  • ស្នើសុំចូលប្រើប្រាស់ទូរសព្ទរបស់អ្នក ឬចូលប្រើប្រាស់គណនីជំនួសអ្នកឡើយ

 

អ្វីដែលត្រូវធ្វើ:

  • បិទទូរសព្ទ ឬបញ្ចប់ការជជែកភ្លាមៗ 
  • ប្តូរពាក្យសម្ងាត់របស់អ្នក
  • ទាក់ទងមកកាន់ផ្នែកបម្រើអតិថិជនរបស់យើងជាបន្ទាន់ 

 

 

របៀបការពារខ្លួនអ្នក

ត្រូវចង់ចាំថា៖ ការផ្តល់ជូនដែលល្អ ហើយមិនគួរឱ្យជឿ គឺជាការបោកបញ្ឆោតប៉ុណ្ណោះ។

អ្វីដែលគួរធ្វើជានិច្ច

• ​​​​​ ប្រើតែអេប Wing Bank ផ្លូវការប៉ុណ្ណោះ
• ពិនិត្យរកមើល សញ្ញាធីកពណ៌ខៀវ (Verified Badge) ជាសម្គាល់នៅលើបណ្តាញសង្គមរបស់យើង
• រក្សាពាក្យសម្ងាត់របស់អ្នកជាការសម្ងាត់
• បើកមុខងារចាក់សោរឧបករណ៍ និងការផ្ទៀងផ្ទាត់ជីវមាត្រ (Biometrics)
• តាមដានព័ត៌មានសុវត្ថិភាពពីធនាគារ វីង

អ្វីដែលមិនត្រូវធ្វើជាដាច់ខាត

• កុំស៊ែរ ឬចែករំលែកលេខ OTP, លេខកូដសម្ងាត់ PIN 4 ខ្ទង់ ឬ ពាក្យសម្ងាត់ ជាមួយនរណាម្នាក់ឱ្យសោះ
• កុំផ្ទេរ "ថ្លៃសេវា" ទៅគណនីផ្ទាល់ខ្លួន របស់អ្នកណាម្នាក់ដាច់ខាត
• កុំចុចតំណ លីង ពីសារដែលមិនស្គាល់ប្រភព
• កុំផ្ញើរូបថតអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណ ឬព័ត៌មានចូលប្រើប្រាស់គណនីតាមរយៈឆាត ឱ្យសោះ

អ្វីដែលត្រូវធ្វើប្រសិនបើអ្នកបានចែករំលែកព័ត៌មាន 

 

1. បង្កកគណនីរបស់អ្នកភ្លាមៗ (តាមរយៈអេប ឬខលមកកាន់ផ្នែកបម្រើអតិថិជន)

2. ប្តូរពាក្យសម្ងាត់ និងលេខកូដសម្ងាត់ PIN របស់អ្នក 

3. រក្សាទុក ការថតអេក្រង់ និងភស្តុតាងផ្សេងទៀត 

4. រាយការណ៍ទៅធនាគារ វីង

  • នៅក្នុងអេប ៖ ចុចលើ ជំនួយ → Report Scam
  • ទូរសព្ទមកកាន់ 023 999 989
  • អ៊ីម៉ែល៖ security@wingbank.com.kh

5. យើងនឹងស៊ើបអង្កេត និងតាមដានរឿងនេះយ៉ាងឆាប់រហ័ស។

របៀបរាយការណ៍អំពីការឆបោក

ឆាណែលអ្វីដែលត្រូវផ្ញើមកយើងរបៀបរាយការណ៍
វេបសាយURL + screenshotផ្ញើទៅកាន់៖ security@wingbank.com.kh
អេបApp link or nameរាយការណ៍តាមរយៈ app store & អ៊ីម៉ែលមកកាន់យើង
តេឡេក្រាមGroup link + screenshotបញ្ជូនមកតាមរយៈអ៊ីម៉ែល ឬ in-app report
ហ្វេសប៊ុកPage link + screenshotReport → Impersonation + email
TikTokលីង គណនីរាយការណ៍តាម TikTok + អ៊ីម៉ែលមកកាន់យើង
បានបាត់បង់លុយរួចហើយ? ភស្តុតាងនៃប្រតិបត្តិការខលមកកាន់ផ្នែកបម្រើអតិថិជន ភ្លាមៗ

 

 

ឆាណែលផ្លូវការរបស់ធនាគារ វីង

 

Platformឈ្មោះផ្លូវការ / លីង
វេបសាយwww.wingbank.com.kh
App StoreWing Bank (Cambodia) Plc.
Google PlayWing Bank (Cambodia) Plc.
ហ្វេសប៊ុកfacebook.com/wingbank
តេឡេក្រាមOfficial Telegram Link
TikTok@WingBankOfficial

 

គន្លឹះ៖ ជឿទុកចិត្តតែលើ តំណភ្ជាប់/លីង ដែលចែករំលែកដោយផ្ទាល់ពីវេបសាយផ្លូវការរបស់យើង ឬបណ្តាញសង្គម ដែលមានសញ្ញាធីកពណ៌ខៀវ (Verified Badge) ជាសម្គាល់ ប៉ុណ្ណោះ។

ឧទាហរណ៍នៃការឆបោក ទូទៅ 

 

  • “អ្នកបានឈ្នះរង្វាន់សាច់ប្រាក់ពីធនាគារ វីង។ បង់ 50,000 រៀល ដើម្បីស្នើយករង្វាន់! ”
  • “កម្ចីភ្លាមៗត្រូវបានអនុម័ត! គ្រាន់តែផ្ញើអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណរបស់អ្នក ហើយបង់ថ្លៃសេវាតិចតួច” ប៉ុណ្ណោះ
  • “យើងអាចជួយអ្នកដកប្រាក់ចេញពីគណនី ធនាគារ វីងរបស់អ្នកបានលឿនជាងមុន — សូមស៊ែរ /ចែករំលែកលេខ OTP របស់អ្នកមកកាន់យើងខ្ញុំ”
  • “ចុចតំណភ្ជាប់/ លីង នេះដើម្បីផ្ទៀងផ្ទាត់សុវត្ថិភាពគណនីធនាគារ វីង របស់អ្នក”

 

👉 ទាំងនេះ គឺជា ឆបោកសុទ្ធសាធ! 

ធនាគារ វីង មិនស្នើសុំប្រាក់ មុនពេលផ្តល់កម្ចី ឬមុនពេលផ្តល់រង្វាន់ឡើយ។ សូមកុំចែករំលែកព័ត៌មាន ចូលប្រើប្រាស់គណនី លេខ OTP ឬលេខកូដសម្ងាត់ PIN របស់អ្នកជាដាច់ខាត។

ត្រូវការជំនួយបន្ទាន់?

 

ប្រសិនបើអ្នកសង្ស័យថាមានការឆបោកកើតឡើង ឬបានចែករំលែកព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនរួចទៅហើយនោះ សូមទាក់ទងមកយើងខ្ញុំជាបន្ទាន់តាមរយៈ ៖ 

 

📞 ផ្នែកបម្រើអតិថិជនធនាគារ វីង: +855 23 999 989

📧 អ៊ីម៉ែល: security@wingbank.com.kh

🌐 វេបសាយ: www.wingbank.com.kh

សំណួរញឹកញាប់

ត្រូវការជំនួយបន្ថែម? អ្នកអាចស្វែងរកចម្លើយ ដែលតែងតែសួរញឹកញាប់បាននៅទីនេះ
1. តើខ្ញុំត្រូវផ្ទៀងផ្ទាត់សារ ឬការហៅទូរសព្ទផ្លូវការពីធនាគារ វីង ដោយរបៀបណា?
យើងទាក់ទងអតិថិជន តាមរយៈអេប ផ្លូវការ ហ្វេសប៊ុកផេក ដែលបានផ្ទៀងផ្ទាត់ ឬតាមរយៈលេខទូរសព្ទ 023 999 989 ប៉ុណ្ណោះ។
2. តើខ្ញុំគួរធ្វើដូចម្តេច ប្រសិនជាខ្ញុំបានផ្ញើប្រាក់ទៅឱ្យគេរួចហើយ?
ទូរសព្ទទៅកាន់ផ្នែកបម្រើអតិថិជនរបស់យើងជាបន្ទាន់ — យើងនឹងបង្កកគណនីរបស់អ្នក ហើយជួយជាមួយជំហានបន្ទាប់។
3. តើខ្ញុំអាចដឹងដោយរបៀបណាថាអេបនោះ ជាអេបពិតប្រាកដ?
ត្រូវពិនិត្យមើលជានិច្ចថា ឈ្មោះ Developer គឺជា Wing Bank (Cambodia) Plc. នៅលើ App Store ឬ Google Play។
4. ចុះបើមាននរណាម្នាក់និយាយថាពួកគេជា "បុគ្គលិក ធនាគារ វីង" វិញនោះ?
ត្រូវសាកសួរ អំពីអ៊ីមែលផ្លូវការរបស់ពួកគេ ហើយផ្ទៀងផ្ទាត់ជាមួយលេខទូរសព្ទ Hotline របស់យើង មុននឹងធ្វើតាមការណែនាំណាមួយរបស់ពួកគេ។